a little bit bored


Hur modig/erfaren/rutinerad ryttare är du?
Testa dig!

Jag kan:

[X] Skritta
[X] Trava
[X] Galoppera
[/] Tölta - Har gjort det en gång, det var inte supersvårt men är inte helt säker på att jag "vet" hur man gör ^^ 
[X] Hoppa över 40 cm
[X] Hoppa över 70 cm
[X] Spänna sadelgjorden
[X] Tränsa
[X] Sadla
[X] Sitta upp på en häst
[X] Sitta upp på en ponny
[X] Fixa stigläderna
[/] Alla bokstäverna på en liten ridbana - haha kanske ^^ 

Har
[x] Badat med en ponny
[X] Hoppat i skogen med en häst/ponny
[X] Ridit i en vattenpöl
[X] Skenat
[X] Ramlat av mer än 5 ggr
[X] Ramlat av mer än 9 ggr
[] Tävlat stilhoppning
[ ] Tävlat dressyr
[X] Tävlat hoppning
[ ] Tävlat fälttävlan
[x] Egen häst
[ ] Hyr häst
[/] Foderhäst - hade det typ ^^ 
[X] Egen hjälm
[X] Egen väst
[x] Egen sadel
[x] Eget träns
[X] Ridit en häst som är under 10 år

Mina kunskaper
[X] Minst 5 delar på en häst
[X] Sätta ihop ett träns
[X] Minst 5 delar av tränset
[X] Minst 5 delar på sadeln
[/] Kan alla borstarnas namn - Njaa
[X] Se skillnad på hö och ensilage
[X] Kan minst 5 olika slags mat till hästen förutom godis
[X] Vet vad tredelat bett är för något

Erfarenhet:
[X] Lastat en häst
[x ] Lastat en ponny
[X] Tävlat med en ponny
[x] Tävlat med en häst
[x] Placerad med ponny
[x] Placerad med häst

Slutsatsen:
[X] Har kompisar som har hästar/ponnyer
[X] Häst är bättre än min favoritmat
[x] Jag vill ha en egen häst - har redan två men skriver på kontraktet till den 3:e i morgon ^^ 
() Jag bor på en gård med minst 5 hästar/ponnyer

Resultat av Jag kan: 12
Resultat av Jag har: 13,5
Resultat av Kunskaper: 7,5
esultat av Erfarenhet: 6
Resultat av Slutsatsen: 3

Jag kan:
0-3 Ingenting
4-8 Du måste lära dig mer!
9-13 Du kan ha en egen häst!

jahar:
0-2 Inte gjort nästan något!
3-9 Du är en riktigt fegis!
10-15 Du har gjort mycket, men inte allt!
16-18 Du är modig för en egen häst!

Kunskaper:
0-1 Inga kunskaper alls!
2-4 Du kan aldrig få en häst med de betygen!
5-8 Du kan ha en egen häst!

Erfarenhet:
0-1 Inte änns din tränare är erfaren!
2 Inte kan du få en häst på ett tag!
3-5 Du kan jättemycket!
6 Du kan allt om hästar!

Slutsatsen:
1 Du kan inget
2 Du vet väl vad en box är åtminstone?
3 Du kan ju ganska mycket!
4 Du är hela klassens hästtoker!


Allt som allt:
0-10 Du kan aldrig få en häst
11-15 Har du hästvana föräldrar och tar lektion kanske du får en ridlektion
16-20 Du kanske får en hyrhäst i sommar
21-30 Du kan få en häst på prov
31-40 Du får en egen häst
40-49 Du kommer ha flera hästar livet ut!
Allmänt | |
Upp